NA CESTÁCH: Podzim v Portugalsku a 1 milion za týden

„Jirko, tohle počasí mně fakt ubíjí, já fakt nejsem zimní typ,“ nadhodila jsem, když se letošní babí léto rozhodlo nepřijít a rovnou naskočily teploty okolo 8°C a vytrvalý déšť. „Příští týden nemáme žádné plány, co takhle někam zajet?“

„Kam?“

„Někam do tepla…“

Dál už jsem to pustila. Chtěla jsem zažít ten pocit, kdy sbalíte kufr, jedete na letiště a VŮBEC NETUŠÍTE, na jaké letadlo nastoupíte.

Měli jsme týden, a tak jsem tušila, že to bude někde v Evropě. Ve Vídni jsem dostala průvodce Lisabonem a Portugalskem, jedna z mála zemí v Evropě, ve které jsem dosud nebyla. Počasí slibovalo takový ideální podzim v Evropě… A výlet mohl začít.

Portugalsko je pro našince za rohem :)

Tři hodiny v letadle utekly celkem příjemně. Juri má teď období tzv. akrobatického kojení a příležitost hodit nohu za hlavu nebo dělat jógové pozice si u prsa nikdy nenechá ujít.

Mnoho rodičů má strach, jak s dítětem v letadle naložit. Osobně si ale myslím, že tento strach je zbytečný. Většina batolat miluje nové podněty a místa ke zkoumání a letadlo je rozhodně jedno z nich.

Samozřejmě coby rodič nestrávíte poklidnou cestu koukáním z okna, pokud vaše ratolest zrovna neusne, ale ruku na srdce – jak často se coby rodič doma poklidně koukáte z okna? Nejspíše jste v jednom zápřahu, takže je v zásadě jedno, jestli za svým malým průzkumníkem pobíháte po letadle, nebo po dětském hřišti.

Mimochodem konkrétní tipy, jak na cestování v letadle s miminkem, dávám v článku S kojencem na cestách kolem světa.

Co zajímavého pro nás přichystal Lisabon

Lisabon nás přivítal teplým večerem a příjemným jídlem. Poznávání nových chutí, to je něco, co na cestování fakt milujeme. Jižní Evropa má od nás jedny z nejvyšších příček. :) A Portugalsko nezůstalo pozadu za Španělskem nebo Itálií a svými chutěmi nás přivítalo mile.

Jak vidíte, moje jídlo jsme si ani nestihli vyfotit a talíř je prázdný. :D

Hned ráno jsme vyrazili na místní trh Timeout Market, na kterém si přijdou na chuť jak běžní obyvatelé města nakupující zde ovoce, zeleninu a ryby, tak gurmáni jako jsme my. Velká část trhu je totiž tvořena openspace kuchyněmi, ve kterých najdete dobroty, díky kterým si uděláte dokonalou představu o možnostech portugalské gastronomie.

Juri hned navázal kontakt s lokálními trhovci a zapovídal se o tom, jaké sociální sítě teď v Portugalsku frčí a zda je lepší Facebook nebo Instagram. Holt plážové podnikání prý už dnes kvete všude, i v Portugalsku. :)

Posilněni milou snídaní, vyrazili jsme na procházku Lisabonem.

Kdybych měla Lisabon shrnout jedním slovem, byla by to hravost

Zaujalo mě, že se do výše položených čtvrtí přesunete výtahem. Můžete také použít lanovku, nebo se svézt retro tramvají. Zaujaly mě i veřejné záchodky, které lákaly turisty příslibem těch nejlepších záchodků na světě. Musím říct, že na tom opravdu něco bylo… :))

Někdo se po městě procházel, někdo spal… V Lisabonu oslavil rok a půl. Pořád je to miminko.

A při procházkách městem jsme samozřejmě dostali hlad, takže jsme si pochutnali. Sardinky i typická portugalská obědová vaječina…

Samozřejmě jsme se svezli i legendární tramvají číslo 28, která vede úzkými uličkami skrz celý historický Lisabon a stojí se na ni půlhodinová řada. Ale stálo to za to. :)

A večer jsme opět vyrazili na lisabonský trh, který se z prodeje ovoce a zeleniny mezitím přeměnil na přehlídku luxusního kulinářského umění.

Juri si mezitím už myslel, že spí v pohodlí své postele. :) Hlavně když je prsíčko na blízku a jinak je celkem fuk, kde ho rodičové tahají.

Asi nejčastější výmluva, proč necestovat s dětmi, kterou slýchávám je: To bychom si neužili.

Myslím si, že to není pravda. Že i zde platí pravidlo, že jak děláte v životě cokoli, tak děláte všechno. A pokud tedy máte pocit, že byste si neužili cestování s dětmi, tak je otázka, jak si užíváte celkově svůj život s dětmi. :)

Maličké děti jsou přizpůsobivé a často velmi překvapí tím, že je jim spousta věcí mnohem více jedno, než nám dospělým. Jihoevropské národy jsou navíc zvyklé na děti v ulicích a restauracích i v pozdních nočních hodinách a tak to, co by u nás možná zvedlo leckteré obočí, připadalo místním docela normální.

Vyrážíme na cestu do Porta

Po pár dnech v Lisabonu jsme si půjčili auto a vyrazili prozkoumat další místa v Portugalsku.

Jirkovi zcela „náhodou“ večer předtím, než jsme se rozhodli odjet z Lisabonu, vyskočila na Facebooku fotka tzv. Initiation Well v Sintře a když jsme ji viděli, bylo jasno, kam naše cesta povede jako první.

Sintra je celkově takové hřiště pro dospělé a tak hravost započatá v Lisabonu pokračovala i tady… Tajné chodby, jeskyně, věže, bažiny, vodopády. Místo, které rozhodně stojí za to navštívit.

Jen s parkováním to v Sintře bylo poněkud náročnější, jakoby vůbec nepočítali s návalem turistů…Parkoviště jsme neobjevili a zaparkovali celkem kus od místa, které jsme chtěli vidět. Tam jsme se prošli a zpátky nás vzal tuk tuk asijského stylu. Ty jsou v Portugalsku taky všude.

Letos už jsme byli na nejjižnějším bodě kontinentálního USA a teď jsme si pro změnu dali nejzápadnější bod kontinentální Evropy.

Juri nám na tom nejzápadnějším bodě Evropy chtěl odletět… Jirka ho tak tak chytil! :D

Naše cesta nás dovedla až do města, jehož název nejspíš znáte… Porto. Rodné město známého portského vína, ale taky město úzkých uliček, strmých cest, lanovek, mostů, restaurací a kavárniček.

Historické Porto od toho vinařského rozděluje řeka Douro a nabízí výhledy oku lahodící a portská vína lahodící pro změnu chuťovým buňkám.

Den před odletem jsme chtěli už odjet z Porta a vzít to přes poutní místo Fátima…Bohužel jsme si nevšimli, že jsme při příjezdu do Porta zaparkovali auto v jediné garáži ve městě, která je v neděli zavřená… A tak jsme zůstali „uvězněni“ v Portu, ne že by nám to vadilo… :D

A jak se dařilo plážovému podnikání, zatímco jsme se toulali Portugalskem?

Úžasně. :) Den před odjezdem jsme otevřeli brány nového online kurzu Plážová vysoká, který je určen pro nejpokročilejší studenty z kurzu Podnikání z pláže a zaměřuje se především na tvorbu, marketing a vedení online kurzu..

Je to velmi pokročilý online kurz, po kterém se lidé ptali už dva roky, a tak jsme se letos konečně rozhodli jej vytvořit. A protože se naši klienti na kurz velmi těšili, odpovídalo tomu i to, v jaké míře do kurzu vstupovali.

Brány našich kurzů vždycky otevíráme na týden až dva a pak samotný kurz startuje. A musím říct, že máme s Jirkou velmi rádi, když jsme u toho někde na cestách a čas od času mrkneme do mobilu.

• Procházíme se po portském nábřeží a do toho vidíme, že přibyly další dvě objednávky…
  • Vylezeme ze studny v Sintře a přišla další objednávka…
  • Probudíme se ráno v hotelovém pokoji a vidíme, že přes noc přibyly tři objednávky…

Má to prostě ten pravý nádech plážového podnikání, jak jsme o tom před lety snili. A tak jsme si to i tentokrát velmi užili. A chcete nakouknout do mého fakturačního systému, jak to dopadlo? :)

Vím, že toto číslo může pro vás být NEPŘEDSTAVITELNÉ

Možná teď trošku lapáte po dechu. I pro mě by to před pár lety bylo naprosto mimo mé chápání! A považuju za velmi důležité říct, že se k takovým částkám nebo počtu lidí v kurzu nedostanete přes noc.

Ostatně, žádný úspěch v podnikání nepřichází přes noc. Je to výsledek mnoha měsíců nebo let práce, tvoření a pečování a váš projekt.

Je to jen pár let, co jsem měla ve svém fakturačním systému částku 0 (slovy nula).

Snila jsem o tom, jak budu jednou na cestách kontrolovat objednávky a ty budou chodit samy od sebe, zatímco já se budu procházet na pláži, užívat si čas s mým mužem nebo si hrát s dětmi.

A dnes už to tak je. :) Nestalo se to ovšem ze dne na den.

Co jsem pro to musela udělat za posledních 5 let?

• Překonat svůj STRACH

Strach z toho, že to nikdy nedokážu, nemám na to, nejsem dost dobrá... Strach, že mě budou kritizovat a odsuzovat. Strach, že své nitro otevřu skrze své články, eBooky, knihy i online kurzy tisícům lidí.
  • Udělat spoustu věcí POPRVÉ

Poprvé napsat článek na blog (leden 2013), poprvé natočit video (červen 2013), poprvé udělat webinář (duben 2013), poprvé napsat knihu (srpen 2014), poprvé se v plné síle postavit za své téma a vytvořit svůj online kurz (leden 2015).
  • U všech těchto poprvé překonávat velký ODPOR

Protože vše, co děláme poprvé, je strašně těžké, celé tělo, duše i mozek se tomu brání, protože co je neznámé, to je nebezpečné. Ale jedině tím, že uděláme krok do neznáma, můžeme objevit nové obzory.
  • Nepřemýšlet nad věcmi, ale DĚLAT JE

Je jedno, kolik toho víte, důležité je, co děláte. A tak za úspěchem v mém podnikání stojí stovky hodin DĚLÁNÍ - tvoření ebooků, kurzů, videí, psaní textů, mnoho vymýšlení nejrůznějších postupů a strategií, testování, pečování o stávající klienty.
  • Udělat první kroky...

Nic z toho by se nestalo, kdybych neudělala první kroky k prodeji mého eBooku. To byl totiž začátek mého plážového podnikání a princip, který dnes učím v kurzu Podnikání z pláže. Vytvořit blog, naučit se dělat email marketing, pracovat s Facebookem, napsat placený eBook, automatizovat celý proces prodeje...

To bylo na začátku mého podnikání z pláže a prvních několik let zdrojem mých příjmů. To co jsem v říjnu 2017 vydělala za týden, jsem tenkrát v letech 2013-2014 vydělala za dva roky... Ale i to bylo ÚŽASNÉ!
  • Rozvíjet se a UČIT novým věcem

Online podnikání je dynamický sektor s neustálým vývojem a na cestě k úspěchu pro mě bylo vždy klíčové objevovat nové věci, postupy, strategie a testovat je v praxi, abych pak svým klientům mohla předat to, co se mi v praxi osvědčilo jako nejvíce funkční a nejefektivnější.

Zároveň s růstem podnikání jde ruku v ruce i osobní rozvoj a růst, byla jsem postavena před mnoho výzev a překážek, které jsem musela na své cestě překonat a vím, že cesta pokračuje...

Za každým úspěchem je spousta práce a vím, že toto je fakt, který mnoho lidí odradí. Mě motivoval k tomu, abych udělala PRVNÍ KROK.

Abych den co den budovala svůj byznys a abych se po pár letech mohla ohlédnout a poděkovat svému já, že mělo výdrž a dovedlo mě do dní, kdy se můžu toulat Portugalskem a vydělat za týden 1 milion korun. :)

V lednu 2018 jsou otevřeny brány už čtvrtého ročníku online kurzu Podnikání z pláže a ty první kroky k vašemu online podnikání můžeme udělat společně.

Detaily si prostudujte na této stránce.

Kurz v tomto roce otevírám pouze jednou!

Stáňa Stiborová
Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Je máma tří dcer a jednoho syna, žena skvělého muže, vášnivá cestovatelka, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka projektu Podnikání z pláže. Jejími online kurzy Podnikání z pláže prošly už tisíce lidí. Je také autorkou knihy Podnikání z pláže, kterou už četlo přes 42 000 čtenářů. Také je autorkou online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní.