Nástroje plážového podnikatele: Přehled jednotlivých aplikací a jejich ceny

Dobře fungující online podnikání má na pozadí mnoho technických procesů, díky kterým máte webové stránky, lidé mohou číst vaše články, stahovat si vaše eBooky zdarma nebo jiné digitální produkty a také si je kupovat přes formulář na vašem webu a automaticky je obdržet poté, co za ně zaplatí.

V tom je právě kouzlo podnikání z pláže. Technicky vše funguje bez vás. :)

Webové stránky ale samozřejmě nevzniknou samy mávnutím kouzelného proutku. K jejich vytvoření potřebujete jednoduchou a funkční aplikaci, díky které si stránky vytvoříte a editujete sami.

A stejně tak procesy automatizace prodeje nebo e-mail marketingu potřebují pro své fungování odpovídající NÁSTROJE. Také potřebujete doménu a hosting pro svůj web.

Přehled jednotlivých aplikací a jejich ceny

Nástrojů pro tvorbu webu, e-mail marketing i automatizaci prodeje je dnes už na trhu poměrně hodně a je z čeho vybírat. Některé nástroje jsou placené, jiné lze používat zdarma, nicméně zde člověk samozřejmě platí jistým diskomfortem z hlediska uživatelské jednoduchosti.

Je mi jasné, že ne každý si může dovolit na začátku investovat do svého podnikání velké peníze. Taky jsem začínala a snažila se optimalizovat náklady. :)

Proto v kurzu Podnikání z pláže dávám začínajícím online podnikatelům na výběr vždy dvě možnosti příslušného nástroje – jednu variantu zdarma a jednu variantu placenou.

V kurzu Podnikání z pláže pracujeme s těmito nástroji:

Tři z těchto aplikací jsou tedy placené a další tři lze používat na začátku zdarma a dále pak podle toho, jak se váš projekt bude vyvíjet a vydělávat vám.

Technické návody v kurzu Podnikání z pláže jsou vždy ve dvou variantách. Varianta A (placené nástroje) a varianta B (nástroje zdarma).

Aplikace pro tvoření webových stránek - detailní porovnání

1 – MIOWEB

www.mioweb.cz

MioWeb je nástroj pro jednoduchou tvorbu webových stránek, díky kterému to dokáže opravdu každý, je to jako kreslit na papír nebo stavět skládanku. A když si projdete nejrůznější stránky na tomto webu a uvážíte, že to všechno jsem bez technického nadání vytvořila ÚPLNĚ SAMA, tak asi pochopíte, v čem spočívá to kouzlo.

Výhodou MioWebu je i rychlá a snadná instalace, propojení s doménou, jednoduché propojení s dalšími nástroji pro e-mail marketing a automatický prodej. Nevýhodou je například cena. Níže najdete detailnější rozpis.

Pro účastníky PZP je vytvořena startovací šablona webu pro co nejjednodušší start. Tu můžete editovat dle vlastních představ tak, aby byl váš web jedinečný. Dostanete detailní návod, jak na to a podporu v případě, že si s čímkoli nebudete vědět rady.

Výhody MioWeb Lite

  • Intuitivní a snadné ovládání
    Stránky vytváříte metodou „chytni a táhni“ a „to, co vidíš, taky dostaneš“. Můžete si hrát s barvami, obrázky, velikostí i umístěním textu.
  • Velice snadná instalace a napojení na doménu a hosting na pár kliknutí
    Zabere vám 10 minut.
  • Úspora času i energie
    Stránky si naklikáte opravdu za pár minut a kdykoli můžete cokoli velmi rychle a snadno změnit.
  • Automatické napojení na Facebook
    FB Like tlačítka, zobrazení FB stránky a sdílení bez nutností instalovat pluginy.
  • Propojení s aplikacemi pro e-mail marketing na dvě kliknutí
  • Propojení s aplikacemi pro automatické fakturace na dvě kliknutí
  • V ceně je doména a hosting vždy na 1 rok
  • Možnost snadno editovat i libovolné množství dalších stránek
  • Možnost dokoupení modulu pro zaheslované členské sekce a vytváření online kurzů
  • Zabezpečení HTTPS v ceně

Nevýhody MioWeb Lite

  • MioWeb Lite je placená aplikace
    Za roční licenci verze LITE vč. domény a hostingu platíte. Pro členy kurzu PZP je to do 28.2.2023 možné objednat za 3280 Kč + DPH ročně. Tato cena je platná pro rok 2023 a MioWeb ji garantuje na 2 po sobě jdoucí roky. Běžná cena MioWeb Lite je 4200 + DPH ročně.
  • MioWeb Lite obsahuje omezené množství elementů
    Text, nadpis, tlačítko, obrázek, video, formulář, prodejní formulář, odrážky, poslední články blogu, tlačítko Like, HTML kód, blok, reference, vlastnosti.

Elementor - nástroj pro vytvoření webových stránek

2 – ELEMENTOR + ŠABLONA ZDARMA

www.elementor.com 

Elementor je světově používaný nástroj na editaci webových stránek a také nabízí jednoduchou tvorbu webu systémem klikni a táhni a zvládnete si díky němu postavit profesionálně vypadající web. Samotný redakční systém je velmi podobný MioWebu.

Lehkou nevýhodou je složitější instalace šablony a v případě, že chcete využívat verzi zdarma, musíte některé věci obejít skrze pluginy. To dělá celé používání technicky poněkud složitější. V případě placené verze byste tyto překážky ovšem neřešili.

Ani šablona zdarma se neobejde bez nákladů. Je potřeba počítat s platbou za doménu a hosting ve výši cca 600 Kč ročně.

Myslím si však, že i začínající online podnikatel si s Elementorem poradí a v kurzu Podnikání z pláže dostanete opět detailní návody, jak si jednotlivé věci funkčně nastavit. Bude to stát více času, než s MioWebem, nicméně je to funkční a profesionální technické řešení.

Pro účely kurzu Podnikání z pláže – ročník 2023 –  jsme vyvinuli jednoduchou šablonu pro vytvoření vlastního webu pomocí Elementoru. Tu můžete editovat dle vlastních představ tak, aby byl váš web jedinečný. Dostanete detailní návod, jak na to a podporu v případě, že si s čímkoli nebudete vědět rady.

Výhody Elementoru

  • Dá se používat ZDARMA
    Jediným nákladem je zakoupení domény a hostingu ve výši cca 600 Kč ročně. Samotný nástroj na tvorbu webových stránek lze používat zdarma.
  • Intuitivní a snadné ovládání
    Stránky vytváříte metodou „chytni a táhni“ a „to, co vidíš, taky dostaneš“. Můžete si hrát s barvami, obrázky, velikostí i umístěním textu.
  • Úspora času i energie
    I v tomto případě si stránky na šabloně zdarma vytvoříte poměrně rychle, efektivně a jednoduše.
  • Ve verzi zdarma je velké množství elementů i šablon, které můžete použít
    Elementor je má ve verzi zdarma stejné elementy, jako MioWeb a navíc můžete využít také například elementy počítadlo, galerie, ukazatel průběhu nebo mapy. Na druhou stranu zde chybí napojení na Facebook.
  • Některé hostingy nabízejí instalaci WordPressu, na kterém je Elementor založen, v rámci služeb hostingu variantou „jedno kliknutí“
  • Lze jej propojit s velkým množství předpřipravených šablon zdarma
  • Stabilní celosvětový nástroj
    Elementor je již celosvětově rozšířen a je tak stabilním a spolehlivým nástrojem, ke kterému existuje mnoho doplňujících šablon. Stejně tak cenová politika Elementoru je poměrně stabilní a vždy existovaly varianty zdarma.
  • Profesionální verzi Elementoru lze zakoupit už od 59 dolarů ročně
    V této verzi je poměrně široká škála elementů, předpřipravených šablon, jednoduché propojení s Facebookem i API napojení na nejrůznější nástroje pro e-mail marketing.

Nevýhody Elementoru

  • Instalace šablony zdarma a napojení na doménu a hosting je časově a technicky náročnější
    Zvládnete to. V kurzu ukazuji detailní návod, jak na to. Nicméně oproti deseti minutám s MioWebem vám to zabere přibližně 2 hodiny času.
  • Chybí napojení na Facebook
    Ve verzi zdarma neexistují elementy, jako tlačítko "To se mi líbí" nebo možnost přidat tzv. Like box do postranního panelu stránky. Lze to obejít přes pluginy zdarma a v kurzu vás naučím, jak na to. Nicméně je to technicky náročnější, než jedno kliknutí v MW. Ve verzi PRO za 49 dolarů ročně tyto elementy jsou a není potřeba nic instalovat.
  • Chybí API napojení na e-mailmarketingové nástroje a nástroje pro online prodej
    Formuláře musíte vkládat pomocí HTML kódu a máte tak omezenější možnosti práce se vzhledem. Zároveň je to technicky méně plynulé.
  • Doménu a hosting je potřeba zakoupit zvlášť - cca 600 Kč ročně
„Web se mi na platformě Elementor tvořil s lehkostí, bez jakýchkoli potíží díky přesné navigaci týmu Stáni a to i přesto, že ani trošku technický typ nejsem. Každý můj krok vedl srozumitelně vytvořený videopostup a když jsem jednou něčemu neporozuměla - během chvilky dorazila přesně navigující podpora.

Jsem spokojená s tím, jak hezky se dá pracovat s vizuální stránkou, protože co se vzhledu webu týče - moc mě bavila ta kreativita a různé možnosti. Po technické stránce vše šlape jak má. Osobně bych určitě neměnila a to zdaleka nejen díky levnější ceně :).“
Petra ZehnálkováAbsolventka PZP 2022, web na PZP šabloně pro Elementor – www.petrazehnalkova.cz
„Web na Elementoru na šabloně PZP se tvoří velice jednoduše a intuitivně. Šablona už je hezky nastavená a vám stačí si vyhrát s obrázky, barvami a fonty. Když se naučíte (v kurzu) jak na to, pak už je to opravdu jednoduché a každá další stránka se vám tvoří rychleji a pohodověji. Neměnila bych.“
Andrea ŠoltisováAbsolventka PZP 2022, web na PZP šabloně pro Elementor – https://andrea.soltis.cz/

Existují také další možnosti a redakční systémy. Já s nemám s většinou osobní zkušenost, ale setkala jsem se s nimi díky tomu, že je používají někteří plážovníci z předchozích ročníků.

Oblíbeným je například WIX – https://cs.wix.com/

Dále je možné využít některé šablony zdarma na WordPressu, například předinstalovanou šablonu Twenty-Seventeen. Ve starších návodech kurzu Podnikání z pláže tyto návody najdete, nicméně spíše bych doporučila propojení s Elementorem.

Aplikace pro e-mail marketing - detailní porovnání

1 – SMARTEMAILING

www.smartemailing.cz

Když jsem v roce 2011 vybírala aplikaci pro e-mail marketing pro firmu, pro kterou jsem tenkrát pracovala, z mnoha možností na českém trhu mou volbu vyhrál SmartEmailing. Důvodem byla především úžasná podpora (Markéta, která je tam dodnes :), rychlé odpovědi na mé dotazy a lidský, milý přístup. Druhým důvodem bylo intuitivní ovládání aplikace, která splňovala všechny mé požadavky nejen na základní e-mail marketing, ale i na pokročilé techniky práce s databází.

Po deseti letech jsem stále spokojeným a nadšeným klientem. E-mail marketing se v Česku už posunul do jiných dimenzí, požadavky na technické zázemí aplikace, tvorbu e-mailů a jejich zobrazování v nejrůznějších prohlížečích a zařízení, spolehlivost rozesílky, doručitelnost e-mailů i kompatibilitu s GDPR se velmi zvýšily, a to nejen obecně.

Výhody SmartEmailingu

  • Intuitivní a snadné ovládání
    SmartEmailing je celý v češtině a ovládání je velice srozumitelné, člověk se zde zorientuje opravdu rychle, a co považuji za velkou výhodu – Smart nedělá příliš často velké změny v designu, proto se stačí používání naučit jednou a ne pořád zjišťovat nějaké novinky, jak to mají v oblibě některé další aplikace.
  • Velice snadné napojení na MioWeb
    MioWeb a SmartEmailing mají naprogramované propojení, díky kterému můžete na svůj web snadno vkládat a editovat formuláře a uzpůsobovat si je graficky i textově. Bez nutnosti kopírovat, vkládat a upravovat HTML kódy.
  • Propojení s FAPI pro automatické fakturace na dvě kliknutí
    Opět bez nutnosti kopírovat, vkládat a upravovat HTML kódy propojíte své prodejní formuláře snadno se SmartEmailingem a kontakty se vám automaticky propisují do příslušných seznamů. Oceníte v modulu 8. :)
  • Technická podpora ČESKY
    Ať už teď v rámci kurzu PZP, tak v budoucnu přímo na podpoře aplikace SmartEmailing máte ochotnou a rychlou podporu v češtině.
  • Soulad s českým právním systémem pro ochranu osobních údajů a GDPR
    SmartEmailing v roce 2018 s příchodem GDPR udělal opravdu důkladné úpravy aplikace pro naprostou kompatibilitu s vyhláškou GDPR a také pro Plážovníky ve spolupráci s právníky pomohl vypracovat návody, jak dělat e-mail marketing v souladu s GDPR.

Nevýhody SmartEmailingu

  • Není zdarma
    Dokud vám online podnikání nevydělává peníze, chápu, že člověk otáčí další korunu a určuje si priority. Proto pokud optimalizujete náklady, je SmartEmailing prostě další platba. Stále je dobré mít na paměti, že si ale platíte vysoce kvalitní službu.

 

2 – MAILER LITE

www.mailerlite.com

S MailerLite osobně nemám zkušenosti a nikdy jsem jej ve vlastních projektech nepoužívala. Je to ale nejčastěji používaná alternativa pro e-mail marketing mezi plážovníky z předchozích ročníků, kteří nechtějí používat SmartEmailing z důvodu ceny. Proto návody pro variantu „zdarma“ nástroje pro email marketing v kurzu Podnikání z pláže děláme právě s pomocí nástroje Mailerlite.

Výhody MailerLite

  • Tarif zdarma do 1 000 kontaktů
    Nejčastějším důvodem, proč plážovníci volí MailerLite před SmartEmailingem, je, že je do 1 000 kontaktů a 12 000 odeslaných e-mailů měsíčně zdarma. To je určitě fajn na startu, kdy optimalizujete náklady.
  • Placené tarify jsou nižší než u SmartEmailingu
    I v případě, že překročíte 1 000 kontaktů a začnete používat placené tarify, je Mailer Lite podstatně levnější.
  • Širší možnosti editace vzhledu formulářů při propojení s Elementorem
    To využijete především v kombinaci se šablonou Elementor zdarma, kdy se tato vlastnost stává velkou výhodou, protože v samotné šabloně nelze formuláře editovat (narozdíl od kombinace SmartEmailing/MioWeb).

Nevýhody MailerLite

  • Aplikace je anglicky
    To může být nevýhoda pro ovládání především v případě, že anglicky moc neumíte. V kurzu na základní nastavování dostanete podrobné návody, nicméně pro dlouhodobé používání může být angličtina handicap, stejně jako v případě nutnosti komunikace s podporou.
  • Složitější napojení na MioWeb
    Na svůj web musíte nainstalovat plugin, přes který vložíte formuláře na web. Jejich vzhled upravujete přímo v anglicky "mluvícím" MailerLite.

Existují také další možnosti a nástroje pro e-mail marketing. V kurzu pro zjednodušení a vzájemné propojení najdete návody pouze na SmartEmaling a MailerLite, nicméně mezi používané aplikace patří také anglicky „mluvící“ nástroje: AWeber, MailChimp, GetResponse, Sendinblue a další.

Pro naprosté zjednodušení automatizace odeslání např. eBooku zdarma nebo kontaktní formulář lze využít i WPforms ve verzi zdarma v kombinaci s Elementorem. Nicméně tato varianta neumožňuje další efektivní e-mail marketing.

Aplikace pro online prodej - detailní porovnání

1- FAPI
www.fapi.cz

Pro automatické fakturace a automatizaci celého prodeje na internetu používám od začátku svého online podnikání aplikaci FAPI.

FAPI umožňuje vytvoření objednávkového formuláře a následně automatické generování faktur poté, co klient odešle objednávku. Osobně mám FAPI velmi ráda a byla jsem prvním komerčním uživatelem FAPI v roce 2013, dokonce tenkrát kvůli mně museli doprogramovat speciální script na rozesílku eBooků. :D

Od té doby se FAPI velmi posunulo a za na první pohled jednoduchou aplikací se skrývá promakaný systém nejen pro online podnikatele, který vyhovuje českým a slovenským daňovým zákonům a jde s dobou.

Výhody FAPI

  • Intuitivní a snadné ovládání
    Podobně jako SmartEmailing je i FAPI celé v češtině a ovládání je velice srozumitelné, člověk se zde zorientuje opravdu rychle, a co považuji opět za výhodu – FAPI nedělá příliš často velké změny v designu, proto se stačí používání naučit jednou a ne pořád zjišťovat nějaké novinky, jak to mají v oblibě některé další aplikace.
  • Velice snadné napojení na MioWeb a SmartEmailing
    FAPI a MioWeb mají naprogramované propojení, díky kterému můžete na svůj web snadno vkládat a editovat prodejní formuláře. Stejně tak je FAPI propojitelné se SmartEmailingem a kontakty z objednávek se mohou automaticky propisovat do vámi zvolených seznamů, kde s nimi můžete dále pracovat. Bez nutnosti kopírovat, vkládat a upravovat HTML kódy.
  • Jednoduché propojení na platební brány
    Díky FAPI mohou vaši klienti také platit pomocí platební karty nebo online platbou, pokud FAPI propojíte s některou z platebních bran. FAPI lze propojit s platebními bránami GoPay, ThePay, Pays, nebo aplikacemi Stripe, Twisto.
  • Jednoduché propojení s dalšími aplikacemi a nástroji, např. MailerLite
    FAPI snadno propojíte také s nástroji pro e-mail marketing MailerLite, MailChimp, Sendinblue. Můžete si jej také napojit na SMSbránu a nebo Zásilkovnu.
  • Plugin pro vytvoření členské sekce
    Má plugin pro členské sekce Nabízí i vlastní plugin pro tvorbu členských sekcí a automatizaci prodeje online kurzů na WordPressu (lze použít i v kombinaci s MioWebem, aniž by se muselo dokupovat MW rozšíření na členské sekce). Pro tento plugin jsou návody v online kurzu Plážová vysoká.

Nevýhody FAPI

  • Tarify dle počtu faktur
    Pokud prodáváte levnější produkt, může pro vás být nevýhodou, že ve FAPI jsou tarify podle měsíčního počtu faktur (10, 100, 300). Pro začínající online podnikatele je to spíše nevýhodné, a to do obratu cca 26 000 Kč / měsíc.

 

2 – SIMPLESHOP

SimpleShop já osobně nepoužívám (používám FAPI). Nicméně je to nejčastěji používaná (a v Česku jediná) alternativa pro automatické fakturace mezi plážovníky z předchozích ročníků, kteří nechtějí používat FAPI. SimpleShop se navíc rychle vyvíjí a je tak mezi online podnikateli také poměrně oblíbeným nástrojem pro automatické fakturace.

Výhody SimpleShopu

  • Dokud nevyděláváte, neplatíte nic, dále 5 % z obratu
    Poplatky jsou 5 % z obratu (+ DPH), minimálně však 5 Kč za každou dokončenou objednávku, přičemž maximální sazba je 1 700 Kč (+ DPH) za měsíc.
  • Intuitivní a snadné ovládání
    Podobně jako FAPI, i SimpleShop je celý v češtině a ovládání je velice srozumitelné, člověk se zde zorientuje opravdu rychle. zjišťovat nějaké novinky, jak to mají v oblibě některé další aplikace.
  • Velice snadné napojení na MailerLite a SmartEmailing
    SimpleShop jde přímo propojit se SmartEmailingem i MailerLite, díky čemuž se kontakty rovnou zapisují do vaší databáze a můžete s nimi dále pracovat.
  • Napojení na platební brány GoPay, ThePay, ComGate, B-Payment a PayPal (online platby, platby kartou)
    Díky SimpleShopu mohou vaši klienti také platit pomocí platební karty nebo online platbou, pokud si jej propojíte s některou z platebních bran. SimpleShop lze propojit s platebními bránami GoPay, Pays, ThePay, ComGate, B-Payment, PayPal.
  • Zabezpečení eBooků proti kopírování
  • Má plugin pro členské sekce
    Nabízí i vlastní plugin pro tvorbu členských sekcí a automatizaci prodeje online kurzů na WordPressu (lze použít i v kombinaci s MioWebem, aniž by se muselo dokupovat MW rozšíření na členské sekce). Pro tento plugin jsou návody v online kurzu Plážová vysoká.

Nevýhody SimpleShopu

  • Dražší v případě vyšších měsíčních obratů
    SimpleShop je vhodný pro začínající plážovníky s nižšími obraty. Při obratu nad 26 000 platíte 1 700 Kč + DPH, což je dražší než tarify u FAPI, kdy můžete mít stejný obrat už za tarif 690 Kč měsíčně za předpokladu, že máte eBook dražší než 260 Kč. Je to tedy individuální dle ceny produktů, které prodáváte.

Výhody SimpleShopu

  • Dokud nevyděláváte, neplatíte nic, dále 5 % z obratu
    Poplatky jsou 5 % z obratu (+ DPH), minimálně však 5 Kč za každou dokončenou objednávku, přičemž maximální sazba je 1 700 Kč (+ DPH) za měsíc.
  • Intuitivní a snadné ovládání
    Podobně jako FAPI, i SimpleShop je celý v češtině a ovládání je velice srozumitelné, člověk se zde zorientuje opravdu rychle. zjišťovat nějaké novinky, jak to mají v oblibě některé další aplikace.
  • Velice snadné napojení na MailerLite a SmartEmailing
    SimpleShop jde přímo propojit se SmartEmailingem i MailerLite, díky čemuž se kontakty rovnou zapisují do vaší databáze a můžete s nimi dále pracovat.
  • Napojení na platební brány GoPay, ThePay, ComGate, B-Payment a PayPal (online platby, platby kartou)
    Díky SimpleShopu mohou vaši klienti také platit pomocí platební karty nebo online platbou, pokud si jej propojíte s některou z platebních bran. SimpleShop lze propojit s platebními bránami GoPay, Pays, ThePay, ComGate, B-Payment, PayPal.
  • Zabezpečení eBooků proti kopírování
  • Má plugin pro členské sekce
    Nabízí i vlastní plugin pro tvorbu členských sekcí a automatizaci prodeje online kurzů na WordPressu (lze použít i v kombinaci s MioWebem, aniž by se muselo dokupovat MW rozšíření na členské sekce). Pro tento plugin jsou návody v online kurzu Plážová vysoká.

Nevýhody SimpleShopu

  • Dražší v případě vyšších měsíčních obratů
    SimpleShop je vhodný pro začínající plážovníky s nižšími obraty. Při obratu nad 26 000 platíte 1 700 Kč + DPH, což je dražší než tarify u FAPI, kdy můžete mít stejný obrat už za tarif 690 Kč měsíčně za předpokladu, že máte eBook dražší než 260 Kč. Je to tedy individuální dle ceny produktů, které prodáváte.

MioWeb Lite
3 280 Kč + DPH/rok vč. domény a hostingu
následující 1 rok opět 3 280 Kč + DPH/rok*
* platí pro MW Lite zakoupený do konce února 2024,
běžně je cena MW Lite 4200 + DPH/rok

nebo

Elementor šablona zdarma
zdarma + cca 600 Kč ročně za doménu a hosting se zabezpečením
další roky opět cca 600 Kč/rok
dle poskytovatele hostingu (může být až 1000 Kč/rok)

—–

SmartEmailing
3 měsíce zdarma + 25% sleva pro účastníky PZP – jeden rok za 1452 Kč (1200+DPH)
vyšší cena v případě více kontaktů, sleva 25% z ceníku

nebo

MailerLite
zdarma do 1 000 kontaktů
vyšší tarify od 108 USD ročně

—–

FAPI
3 měsíce zdarma + 50% sleva na 1. rok tarif START do 10 faktur měsíčně za 1149 Kč (950 + DPH)

Další roky 1 900 Kč + DPH za tarif START nebo vyšší dle počtu faktur dle ceníku.

nebo

SimpleShop
5 % z obratu + DPH, min. však 5 Kč za každou dokončenou objednávku, max. 1 700 Kč + DPH

 

Náklady jsou nedílnou složkou každého podnikání

Závěrem považuji za důležité zmínit, že ke každému podnikání patří náklady. Pokud máte klasické offline podnikání nebo e-shop s produkty, pak jsou nákladem peníze, které platíte za své zboží, jeho výrobu, materiál, služby spojené s distribucí, uskladněním, obchodními partnery.

V případě online podnikání jsou nákladem nástroje pro online podnikání a v rozběhnutém online podnikání pak také Facebook reklama nebo reklama na dalších sociálních sítích.

Podnikání není zaměstnání a když jste zaměstnanec a podnikat začínáte, může být pro vás oblast nákladů ve výše zmíněném smyslu nová.

V zaměstnání v podstatě žádné náklady nemáte, resp. nevidíte je. Své peníze dostáváte už po zdanění, po odečtení sociálního a zdravotního pojištění a jakékoli další náklady spojené s vaší pracovní pozicí nebo firmou, pro kterou pracujete, většinou nevidíte, nebo o nich víte, ale nijak se vás emočně nedotýkají. Nejsou to vaše peníze.

V podnikání je to jiné a na začátku z toho může být člověk velmi překvapený

Z peněz, které vám přijdou na účet, musíte část předat někam dále, zaplatit své náklady. Výplata byla celá vaše, ale teď najednou musíte počítat a vědět, co je váš zisk a co je náklad.

Mnoho začínajících podnikatelů tady spadne do jakési pasti. Mají pocit, že jim někdo ukrajuje jejich koláč. Že by vlastně všechny peníze, které jim přijdou, měly být jejich, ale zlí dodavatelé, chamtiví poskytovatelé služeb nebo obchodní partneři a stát je obírají o části tohoto koláče! Takhle to ale není a je fajn si to uvědomit hned na začátku. ;)

  • Náklady jsou přirozenou součástí každého podnikání a zrcadlí vaše potřeby a standardy.
  • Rozdíl mezi mindsetem podnikatele a zaměstnance je, že zatímco zaměstnanec přemýšlí, kde ušetřit, podnikatel přemýšlí, kde vydělat. Pokud se vydáváte na cestu online podnikání, naučte se přemýšlet jako podnikatel. ;)

S jednotlivými aplikacemi se můžete naučit krok za krokem pracovat v online kurzu Podnikání z pláže. Více o online kurzu si přečtěte zde. 

Stáňa Stiborová
Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Je máma tří dcer a jednoho syna, žena skvělého muže, vášnivá cestovatelka, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka projektu Podnikání z pláže. Jejími online kurzy Podnikání z pláže prošly už tisíce lidí. Je také autorkou knihy Podnikání z pláže, kterou už četlo přes 42 000 čtenářů. Také je autorkou online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní.

Více o Stáni najdete tady >>
Komentáře