Nejčastější otázky ke kurzu Podnikání z pláže

V posledních dnech mi chodí desítky dotazů denně k právě otevřenému online kurzu Podnikání z pláže a velmi často se tyhle otázky opakují a je vidět, že mnohé z vás trápí podobné obavy, strachy, nejasnosti spojené s kurzem, a tak já jsem se dneska rozhodla sepsat odpovědi na vaše nejčastější otázky.

Pokud by vás osobně napadl nějaký další dotaz, napište mi e-mail na [email protected]

Zde si můžete pustit záznam vysílání s vašimi nejčastějšími otázkami a mými odpověďmi:

Ty otázky, které vám chci teď zodpovědět a které vídám v posledních dnech nejčastěji, jsou například:

  • Nemám ujasněno téma svého online podnikání. Má cenu vstupovat do kurzu?
  • Už mám své webové stránky nebo mám svou fanpage, nějakou dobu píšu blog. Bude mi kurz k něčemu?
  • Jak kurz probíhá? Musím někde být, něco sledovat ve stanovený čas?
  • Jaký je rozdíl mezi online kurzem a klasickým seminářem?
  • Jak je kurz náročný časově? Když trvá deset týdnů, musím to stihnout? Co se stane po těch deseti týdnech?
  • Jak vlastně funguje podnikání z pláže, o čem to je?
  • Jsem technický antitalent. Zvládnu to?
  • Když chci podnikat z pláže, musím mít živnost?
  • Nechci prodávat e-book. Je pro mě kurz vhodný?
  • Bude se kurz ještě letos opakovat?
  • Musím absolvovat i další kurzy, aby mi to fungovalo?
  • Mám na podnikání nápadů více, všechny se tematicky dost prolínají, ale sama se v tom nedokáži dost zorientovat, co by bylo vhodné a jak uchopit a využít v plážovém podnikání. Pomůžete mi i s tímto v kurzu Podnikání z pláže?

Takže na tyhle nejčastější otázky vám teď odpovím a připomínám, že pokud máte nějakou otázku, o které bych nemluvila, napište mi email nebo zprávu na Facebooku.

Nemám ujasněno téma svého online podnikání. Má cenu do kurzu vstupovat?

To je velmi častá otázka, a pokud je to váš problém, tak je fajn se zamyslet, jestli to opravdu máte tak, že absolutně vůbec netušíte, co by to téma mohlo být. Protože potom je to běh na dlouhou trať nebo na delší trať a vstup do kurzu Podnikání z pláže bych vám v tuto chvíli nedoporučila.

Vhodnější by pro vás byla Plážová přípravka, která je otevřena celoročně a více informací najdete zde.

Ale možná patříte k častější skupině lidí, se kterou se den co den setkávám taky v e-mailech a komentářích.

Možná někde uvnitř vás občas zašeptá takový tenký hlásek, který nesměle řekne svůj názor, ale váš zdravý rozum ho velmi rychle zapudí a řekne, to je blbost, v tomhle oboru nebo v tomhle tématu se nedá podnikat.

Takže nějaké nápady byste měli, ale ty obavy jsou mnohem silnější, a vy tušíte oblast, které rozumíte, baví vás, máte v ní velké zkušenosti, ale netušíte, o čem byste v této oblasti napsali třeba e-book nebo o čem byste psali články na blog, a to vaše téma vám třeba přijde tak neplážové a máte třeba pocit, že byste měli hledat někde jinde, že byste měli objevit nějaké jiné téma než to, v čem cítíte, že tomu třeba rozumíte nebo že v tom jste expert.

Často to ale není vůbec potřeba. S tím, co znáte nebo umíte, můžete opravdu začít podnikat z pláže, i když teď nevidíte celou tu cestu a nevíte úplně konkrétně, kam se posunete.

Když ze svých zkušeností nebo ze své profese mohli udělat online podnikání třeba učitelka na základní škole nebo účetní nebo malířka, tak věřím, že můžete i vy. Inspirujte se na www.plazovnici.cz.

Takže pokud to máte takto, že ta oblast by vás i napadla, víte, v čem máte zkušenosti, ale spíš nevíte, jak byste to do toho plážového podnikání přetavili, tak pak do kurzu Podnikání z pláže můžete vstoupit a postupně to společně rozkryjeme.

Potom je tady otázka z opačného soudku.

Už mám své webové stránky nebo mám svoji fanpage, nějakou dobu už píšu blog. Bude mi to k něčemu, nebo už to všechno umím, už to mám uděláno technicky, tak to nepotřebuju?

Moje odpověď je – rozhodně ano.

Ono to totiž není jenom o tom, že už ten web nebo fanpage máte, ale taky o tom, jestli rozumíte strategiím online marketingu, díky kterým nejen máte, ale umíte oslovovat lidi, bavíte je, mají vás rádi, čtou vás, vrací se často na váš blog nebo na vaši fanpage, hltají to, inspirujete je, máte velký dosah, sdílíte obsah, který je poutavý.

Jednoduše řečeno, je potřeba vědět nejenom to, co v tom online podnikání dělat, velmi podstatné je vědět, jak to dělat správně. Protože každá věc jde dělat úžasně a skvěle, ale jde dělat i průměrně a špatně.

Takže pokud teď máte web nebo máte fanpage, ale je to spíš tak, že to máte, ale nefunguje to úplně tím plážovým způsobem tak, jak byste si představovali, tak pak ano, určitě kurz Podnikání z pláže pro vás je, protože on rozhodně není o technických návodech, jsou součástí kurzu z asi takových 15 %, zbytek je onlinemarketingová strategie propojená s mými zkušenostmi a taky s osobním přesahem podnikatelsko-lidských zkušeností, které běží na pozadí a které se v žádném marketingovém manuálu nedočtete.

Jak probíhá kurz Podnikání z pláže? Musím někde být ve stanovený čas? Jaký je rozdíl oproti klasickému semináři?

Kurz probíhá tak, že dostanete přístupy do členské sekce, dostanete uživatelské jméno a heslo a v té členské sekci potom každý den dostanete přístup na další lekci, respektive kurz trvá osm týdnů, každý týden zahajujeme úvodním videem, ve kterém vysvětluju takový větší pohled na celé to téma toho konkrétního týdne, a potom v jednotlivých dílčích krocích děláme krok za krokem jednotlivé úkoly a postup na té cestě vpřed.

Zabere vám to přibližně hodinu denně. Já jsem v minulých ročnících říkala vždycky 15–60 minut denně, ale pak jsem si všimla, že lidé se velmi upínali spíše k těm 15 minutám, a pak je štvalo, že to je těch 60 nebo i více. :) Takže průměrně vám to zabere hodinu denně, 4–5 dní v týdnu.

A nemusíte nikam jezdit, nemusíte být nikde ve stanovený čas. Jednoduše se přihlásíte do té členské sekce, když vám to bude zrovna vyhovovat, může to být ráno, večer nebo se na celý ten týden podíváte třeba o víkendu a uděláte si ty jednotlivé úkoly a kroky o víkendu.

A co je výhodou oproti klasickým seminářům…

Když jedete na klasický víkendový seminář, tak kromě toho, že si ještě musíte zaplatit cestu a ubytování a musíte si na to udělat opravdu čas, tak se často děje to, že na tom semináři se člověk sice nadchne, ale slyší strašně moc informací najednou. A i když si děláte poznámky, tak v těch dalších dnech potom postupně zapomínáte a zůstane vám z toho jen velmi malé procento informací v hlavě, které pak můžete prakticky použít.

V online kurzech je obrovská výhoda toho, že vy si můžete ty jednotlivé lekce, videa, texty pouštět a číst opakovaně.

A můžete se k nim vracet, můžete z nich opravdu čerpat maximum, což mi přijde jako velmi úžasné a velmi jsem si to uvědomila nedávno, když jsem zrovna byla na živém semináři a říkala jsem si, no tak super, já tady sedím celý den, a zapamatuju si z toho tak 10 %. Tohle se vám v online kurzu nestane. Takže to je výhoda.

A druhá výhoda je, že přístupy do online kurzu máte navždy.

Není to tedy tak, že by ten kurz běžel jenom těch deset týdnů a pak by vám to skončilo, ale v okamžiku, kdy projdeme společně těch deset týdnů, tak je na vás, jak dlouho potom touto cestou půjdete a jak dlouho vám bude trvat to samotné zrealizování, protože někomu to trvá pár týdnů, někomu to může trvat několik měsíců nebo třeba rok. A to je v pořádku.

My ten kurz s mým mužem pravidelně aktualizujeme, protože jsme vždycky o několik kroků napřed, co se týče onlinemarketingových trendů, sledujeme to, kam se celý ten trh vyvíjí, a naše zkušenosti dáváme znovu a znovu do toho kurzu, takže například v ročníku 2021 už budete mít o kus jiný kurz, než byl třeba v roce 2020, ale ti lidé z 2020 dostanou tu aktualizovanou verzi. Vy zase za rok dostanete aktualizovanou verzi, kterou my uděláme. Takže to je další výhoda online kurzu.

Podívejte se na článek: Jak probíhá kurz Podnikání z pláže >>

O čem to vlastně je, o čem je online podnikání nebo o čem je to plážové podnikání?

Ve stručnosti, online podnikání funguje tak, že máte zkušenosti v nějaké oblasti, v nějakém oboru nebo děláte něco, co vás zajímá a baví, a tyhle zkušenosti zabalíte do digitálního produktu. Může to být e-book, online kurz nebo nějaká audionahrávka, video a podobně. A tyhle informace potom můžete na internetu prodávat.

Velmi uchopitelné jsou například knihy, které jsou vlastně infoproduktem, ale tištěným.

V dnešní době, kdy se všechno přesunuje na internet, kdy se čím dál více děje to, že lidé chtějí ty informace rychle, v okamžiku, kdy mají nějakou otázku, tak chtějí rychle odpověď, takže odpovědí na jejich otázku bývají e-booky v nejrůznějších oborech.

Já mám třeba v kurzu učitelku klavíru, která napsala e-book pro děti, aby se naučily číst noty. Nebo mám v kurzu ženu, která pomáhá skrze svůj e-book ženám, které mají problém otěhotnět. Nebo mám v kurzu ženy, které se zabývají stravou pro děti nebo kontaktním rodičovstvím nebo nějakými konkrétními věcmi v podnikání, účetní například. A podobně. Opět se můžete podívat do katalogu plážovníků, jak různorodé ty digitální produkty mohou být.

Takže tady z těch informací, které vy znáte a na které jste expert, uděláte e-book a ten potom formou automatizovaného prodejte na tom internetu prodáváte.

Což se ale nestane tak, že byste napsali e-book a on by se pak sám prodával. Tomu předchází celá strategie, jejíž součástí jsou samozřejmě webové stránky, blog, to, že začnete psát články na to téma, dodávat hodnotné informace lidem, pro které vlastně tvoříte a píšete. Součástí té strategie je i e-book zdarma, Facebook fanpage, jako je třeba moje fanpage Podnikání z pláže, na které zrovna sledujete tohle vysílání, tak takovou se naučíte si vytvořit.

Přečtěte si článek: Jak funguje podnikání z pláže? >>

Je to prostě série jednotlivých kroků, které potřebujete udělat. Na pozadí toho jede i nějaký automatizovaný technický systém, který si potřebujete vytvořit, aby se pak dělo to, že když klient přijde na vaše stránky, tak si může automaticky stáhnout e-book zdarma, nebo si přečte váš článek, proklikne se na vaši prodejní stránku e-booku a může si koupit e-book. To se všechno děje automaticky, u toho nejste, nemusíte s ním komunikovat. V okamžiku, kdy si to člověk objedná, zaplatí, tak ten e-book mu sám přijde.

Takže to je podstata plážového podnikání, protože můžete být kdekoliv na světě, třeba na té pláži, a ten systém funguje pro vás.

A nemusíte být samozřejmě na pláži, můžete klidně být doma s dětmi nebo dělat to, co vás baví a naplňuje, a mít takovéto fungující online podnikání, které pro vás může být přivýdělkem, může to být přivýdělek v řádu několika tisíc nebo desítek tisíc, anebo to může být opravdu plnohodnotné podnikání. To záleží na tom, kolik energie a času tomu budete věnovat.

Mám pocit, že jsem technický antitalent. Zvládnu to?

Ano, moje zkušenost je, že to zvládnou i lidé, kteří nejsou nějak technicky zdatní. Především to vytvoření vlastního webu bývá velkým strašákem. I když jisté těch technický antitalent nepotřebujete programátory grafiky, vytvoříte si svůj blog, vytvoříte si prodejní stránky všechno, co prostě potřebujete ke svému online podnikání a ke všemu dostanete ke kurzu návody – krok za krokem uvidíte přesně, kam kliknout a co udělat.

Když chci podnikat z pláže, musím mít živnost?

Ano, podnikání z pláže je stejné podnikání jako jakékoliv jiné a potřebujete buď živnostenský list nebo firmu.

Pokud jste aktuálně na rodičovské dovolené nebo jste zaměstnanec, tak samozřejmě toto nijak měnit nemusíte, živnost může být vedlejší činností k tomu vašemu aktuálnímu zaměstnání nebo k té rodičovské. A v kurzu ode mě dostanete bonusovou lekci, kterou pro mě vypracovala expertka na toto téma a ve které je popsáno, co a jak. Prostě jsou tam ta jednotlivá specifika pro tyhle jednotlivé případy. Takže na to návod dostanete pro Česko i Slovensko.

Nechci prodávat e-book. Je pro mě kurz vhodný?

Ano, e-booky jsou nejjednodušší digitální produkt, s tím jsem já v online podnikání začala, ale dnes už já osobně samozřejmě neprodávám jenom e-booky. Stejnými strategiemi online marketingu prodávám tištěné knihy, online kurzy, živé semináře, víkendové semináře a podobně. Mám v kurzu ženy, které prodávají kromě všech těch věcí, které jsem teď vyjmenovala, např. meditace, videokurzy, osobní konzultace, skypové konzultace nebo různé fyzické produkty.

Takže ten online marketing, který je na pozadí prodeje e-booků, funguje pro cokoliv. Ať už prodáváte e-book, nebo třeba designové ponožky, tak ta strategie je stejná.

Takže i když nechcete prodávat e-booky, ale chcete prodávat designové ponožky, tak využijete to, co vás v kurzu učím.

Z hlediska digitálních produktů najdete v základním kurzu návod na to, jak vytvořit eBook, e-mailový kurz, online kurz ve Facebook skupině, online klub na Facebooku.

Bude se kurz ještě letos opakovat?

Kurz v tomto roce, v ročníku 2023 probíhá pouze jednou, můžete se do něho přihlásit teď v lednu, přihlášky jsou otevřeny do 23. ledna do půlnoci. A další kurz v tomto roce už otevírat nebudu. Další kurz Podnikání z pláže bude zase v lednu 2024.

Je to proto, že ke kurzu máme uzavřenou facebookovou skupinu spolužáků, kteří se navzájem podporují a jdou tou cestou společně, a pro mě je velmi důležité, abyste všichni odstartovali najednou a abyste se mohli na té cestě vzájemně podporovat už od začátku.

A já v průběhu kurzu, v průběhu těch deseti týdnů, kdy děláme ty jednotlivé kroky, tak jsem tam s vámi v té skupině a zároveň mám desetičlenný podpůrný tým jak technické, tak osobní podpory, odpovídáme na vaše dotazy a potom po skončení ta skupina jede dál, máte do ní přístup po zbytek roku, ale už do ní nepřibývají nováčci. Jste pořád s těmi stejnými lidmi.

Já potom v průběhu roku otevírám ještě jiné kurzy, jako je třeba Plážová střední nebo Plážová vysoká. Takže z toho důvodu se vždycky soustředím jenom na ten kurz, který probíhá, a neprobíhá to opakovaně, protože potom by se ta energie v té skupině rozmělnila a už by to nemělo takovou sílu a nebyla by ta podpora taková velká. Moje zkušenost je, že je lepší vstoupit do kurzu najednou a jít kurzem najednou s ostatními.

Ta podpora spolužáků je úžasná, protože ono to je teďka tak, že teď jste nadšení, chcete vstoupit a těšíte se na to, ale ta cesta je dlouhá a není úplně jednoduchá, protože se setkáte s překračováním nejrůznějších svých komfortních zón, jako že začnete sdílet své myšlenky se světem, začnete psát první články, budete se setkávat se svými různými nedostdobráckými obavami a strachy, že to nikoho nebude zajímat, že vaše téma není dost dobré a podobně.

A na tohle je ta skupina super, protože dostanete okamžitou zpětnou vazbu od vašich spolužáků. Je to bezpečné prostředí lidí, kteří jsou na stejné vlně, kteří jdou stejným směrem a podporují se a často se různě vytahují tady z těch temných údolíček navzájem a pomáhají si jimi projít.

A díky téhle skupině mnoho lidí prošlo tímto kurzem a nezasekli se. Kdežto kdybyste šli úplně sami a neměli tu podporu za zády těch ostatních lidí, kteří dělají totéž, tak by se mohlo stát, že byste se nechali semlít těmi svými strachy nebo těmi svými překážkami a mysleli byste si, že vy nejste dost dobří, že vy tím nedokážete projít, ale v té skupině uvidíte, že prostě v různých fázích budete přecházet přes podobné překážky a můžete se tam navzájem podržet, což je rozhodně super.

Musím absolvovat i další kurzy, aby mi to fungovalo?

Další kurzy samozřejmě nutně nepotřebujete. To je pro nadšence, kteří chtějí pokračovat dál, kteří chtějí znát další techniky online marketingu, chtějí v tom jít do hloubky, chtějí pokračovat, tak pro ně vznikla Plážová střední, ve které učíme pokročilé techniky online marketingu.

V základním kurzu se naučíte všechno, co jsem první dva roky, když jsem pouze prodávala e-book, dělala ve svém online podnikání já. A v tomhle vám ten základní kurz stačí.

Potom je ještě ta Plážová vysoká, ta je pro ty, kteří chtějí vytvořit online kurz, což už je taková pokročilejší forma online podnikání. A také ho nepotřebujete nějak nutně. Můžete začít se základním kurzem a uvidíte, jak vás to bude bavit, jak vám to půjde, jestli to pro vás bude seberealizace.

Mám na podnikání nápadů více, všechny se tematicky dost prolínají, ale sama se v tom nedokáži dost zorientovat, co by bylo vhodné a jak uchopit a využít v plážovém podnikání. Pomůžete mi i s tímto v kurzu Podnikání z pláže?

Ano. Pokud máte více nápadů i se vám např. různě tematicky prolínají, tak to je super, je lepší mít více nápadů než nemít žádný. A určitě v prvním týdnu kurzu si tohle budeme ujasňovat. A ono je často fajn klidně i ta témata lehce prolnout a ono se vám to může vykrystalizovat postupně po cestě, to vaše hlavní a nosné téma. Není to něco, co musíte nutně vědět hned. Někdo to ví a začne okamžitě stavět na tom svém konkrétním tématu. Někomu se to postupně nějak krystalizuje. A je to v pořádku.

Takže pokud máte nápadů více a nedokážete se v tom teď zorientovat, tak si myslím, že toto si ujasníte v průběhu prvních dní v kurzu, kdy se tomu budeme věnovat.

Pokud vás napadne jakákoli otázka, na kterou jste dneska neslyšeli odpověď, tak mi napište na e-mail [email protected].

Stáňa Stiborová
Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Je máma tří dcer a jednoho syna, žena skvělého muže, vášnivá cestovatelka, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka projektu Podnikání z pláže. Jejími online kurzy Podnikání z pláže prošly už tisíce lidí. Je také autorkou knihy Podnikání z pláže, kterou už četlo přes 42 000 čtenářů. Také je autorkou online bestselleru Jak napsat eBook za 14 dní.

Více o Stáni najdete tady >>
Komentáře